Xticaret platformunu kullanarak para kazanmak isteyenler
için para kazanmalarına ilk adım olarak herhangi bir ürüne sahip olmalarının
gerekmediğini Xticaret ile nasıl parakazanılır adlı yazımızda belirmiştik. Başkalarının sahip oldukları ürünleri
onlar adına başkalarına satarak ve yaptığımız bu satışlardan komisyon kazarak
para kazanabileceğimizi anlatmıştık. Fakat satışını yapacağımız ürünün kalitesi
çok önemli bir konudur. Sonuçta bu ürünü kendi ürünümüz gibi tanıtıp satışını
yapmaya çalışacağımızı düşünmeliyiz. Zaman, emek ve hatta gerekirse bir reklam
kampanyası oluşturarak bu reklam kampanyalarına para ödeyeceğiz.
Eğer Xticaret satış ortağı olacağımız ürün kaliteli bir ürün değilse ya da ürün için
hazırlanmış tanıtım sayfası başarısız ise siz ne kadar reklam yapsanız, emek
harcasanız da bu ürünün geri dönüşüm oranı yani satış oranı düşük olacaktır.
Normalde belirlenen standartlara göre bir ürünün internet üzerinden
pazarlanması konusunda referans olarak kullandığımız sitenin kullanıcı
kitlesine ve ülkemizde ki internetten alışveriş alışkanlıklarının göz önünde
bulundurulması ile ürünün satış sayfasına yönlendirilen ortalama 150 kişiden en
az bir tanesi başarılı bir satış gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Fakat bu
sayılar değişkenlik gösterebilir. Arama motorlarında yapılan organik sorgulara
göre bu rakamlar aşağıya veya yukarıya çekilebilir.
Seçtiğimiz ürünün kalitesi ve satış sayfasının
hazırlanılmasındaki başarı göz önüne alındığında başarısız bir şekilde
oluşturulan bir satış sayfasına 150 değil de 1500 yönlendirme yapılsa da
neredeyse hiç satış yapılmayabilir. Bazı durumlarda ise az önce bahsettiğimiz
gibi 1000lerce kişiyi yönlendirdiğiniz bir satış sayfasında hiç satış olmazken
bazen de 100 kişi yönlendirdiğiniz bir satış sayfasında 4 yada 5 satış
gerçekleşebilir. Bu durum bir çok önemli kritere göre değişiklik
göstermektedir. Bu kriterleri sıralamak gerekirse;
- Satılmaya çalışılan ürünün konusu
- Yönlendirme yapılan sitenin güveni
- Ürün satış sayfasının kalitesi
- Ürün satış sayfasının inandırıcılığı
- Daha önce bu ürünü almış kimselerin ürün hakkındaki yorumları
- Ürün sahibinin oluşan sorunlarla ilgilenmesi gibi kriterlere dikkat edilmelidir.
Yukarıda saydığımız kriterler dikkat etmemiz gereken bir çok
kriter arasından en çok dikkat edilmesi gereken kriterlerdir. Bir ürünün
satışını etkileyen bir çok kriter vardır. Satış sayfasının hazırlanışı,
içeriğinde bulunan yazılar, ve sitenin karşılama mesajı fazlasıyla önemlidir.
Yani kısaca burayı özetlemek gerekirse Xticaret satış ortağı olduğunuz ürünün satış sayfasının kalitesiz
olması ile bu sayfaya yapacağınız yönlendirmeler ile her 100 yönlendirme
sonucunda 0-1 satış yaparken, kaliteli bir ürün satış sayfasına sahip bir
ürünün sayfasına yapacağınız yönlendirmeler ile 100 yönlendirmeden 2-3 satış
yapabilirsiniz.
Seçeceğiniz ürün için satılmayacak bir ürün olarak ilk
bakışta düşünmek bazen sizleri yanılabilir. Hiç beklemediğiniz bir ürün
beklemediğiniz satış rakamlarına ulaşabilir. Bu ürünün konusu ile ilgili
insanların talebi ile ilgilidir. Bu yüzden insanların talep ettikleri konuları
kaçırmamanız gerekmektedir. Her hangi bir ürün için peşin yargıda bulunarak bu
ürün satılmaz demek yanlış olur. Deneme amaçlı olarak dilerseniz Google Adwords
yardımı ile 500 yada 1000 tıklama için bir reklam kampanyası oluşturun ve ürünü
test edin. Eğer bu kampanyanız içinde ürün satılıyorsa bu ürün satışı
olabilecek bir ürün olarak tanımlanmalıdır.
Ürünün satacağına inandığınızda bu ürün için gerekirse
ücretli reklam kampanyaları yaparak satışını yapabilirsiniz. Gerekirse de uzun
vadeli olarak düşünerek bir blog yada internet site açarak bu ürün ile ilgili
yazılar paylaşabilir ve ürünün satışını bu yolla gerçekleştirmeye
çalışabilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder