İnternet sitenizde içerik olmasaydı seo (arama motoru
optimizasyonu) da olmazdı. İnternet sitelerinin en temel öğesi içerik
olduğundan içerik olmadan Seo'da olamazdı. Bu yüzden internet sitelerimiz için
yapacağımız çalışmalarda içerik optimizasyonu konusuna daha çok odaklanmamız
gerekmektedir.
İçerik
Bir internet sitesinin en önemli temel yapı taşıdır. Bir
internet sitesinin arama motorları üzerinde yapılan sorgularda kaçıncı sırada
kullanıcılara sunulacağı temelde internet sitesinin neyi nasıl sunduğu ile
alakalıdır.
İçerik her şey olabilir. yazılar, videolar, resimler gibi
bir çok öğeyi içinde barındıran bir site olabileceği gibi bu öğelerin sadece
bir tanesini içinde barında bir internet sitesi de olabilir. Fakat baktığımızda
internetteki bütün web sitelerinin içeriği ortalama olarak %98 yazı içeriği ile
oluşturulmaktadır. Diğer içerik türleri ise yazıları desteklemek amaçlı olarak
kullanılmaktadır. Yazıların kolayca okunabilmesi, anlaşılabilmesi ve
ölçülebilmesi nedeni ile arama motorları da en çok yazı türü içerikleri
önemsemektedir.
Seo Dostu İçerik Hazırlamak
Seo dostu içerik hazırlamak aslında çok zor bir iş değildir.
Hemen hemen herkes rahatlıkla seo dostu içerik hazırlayabilir. Seo dostu
içerik, arama motorlarının içeriğini nasıl okuyacaklarını, nasıl
yorumlayacaklarını, aramalarda kullanıcılara hangi durumlarda sunulması
gerektiğini, arama motorlarının içeriklerde aradıklarını bilerek bu kriterleri
yerine getiren, resimler ve videolar gibi yazıyı destekleyici öğelerle kombine
adilmiş, ağırlıklı olarak yazıdan oluşan ve dikkatlice yazılmış zengin
içeriklerdir.
Fakat unutulmamalıdır ki içeriklerimizi hazırlarken arama
motorları için değil de insanlar için hazırlamalıyız.
İçeriklerimizi Arama Motorları İçin mi? İnsanlar İçin mi Hazırlamalıyız?
Az önce de bahsettiğimiz gibi web siteniz için bir içerik
hazırlarken hazırladığımız içeriği arama motorları için değil de insanlar için
hazırlamamız gerekmektedir. Fakat yazılarımızı hazırlarken seo tekniklerini
kullanmayı unutmamalıyız.
Bu güne kadar yaptığımız araştırmalarda seo dostu içerik
kavramını genellikle anahtar kelimelerin yoğunluğu ve nerelerde kullanılması
ile ilgili bilgilere fazlasıyla rastladık. Tüm bu bilgilerde işin en önemli
noktası olan kullanıcı unutulmuş durumda. Bu sayede yazı yazanlar artık
hazırladıkları yazıları sadece arama motorları için yazmaya başlamış
durumdadır.
Bir yazı hazırlarken kendimize sormamız gereken şey bu
yazıyı kim için neden yazıyorum? olmalıdır. Yazdığımız bir yazı için ilk
amacımız bu yazıyı okuyucuya ulaştırmak olduğundan arama motorları sadece bir
araç olarak kullanılmalıdır. Bu aracı ise en doğru şekilde kullanmalıyız.
Hazırlayacağımız bir yazı için arama motorlarının iyi
okuyabilmesini sağlayacak bir teknik mi yoksa okuyucularımız için mi bir teknik
kullanmamız gerektiği arasında kararsız kalırsak, önceliğimiz her zaman
okuyucularımız olmalıdır. Bilindiği gibi Google başta olmak üzere tüm arama
motorları hazırlanan içeriklerin okuyucular için olması gerektiğini her zaman
bizlere vurgulamaktadırlar. Bunun nedeni ise içeriğinize ulaşan kişilerin
sadece bizlerin değil aynı zamanda arama motorlarının da ziyaretçileri
olmasıdır. Bizler ziyaretçilerimiz için ne kadar yararlı içerikler oluşturursak
arama motorları da ziyaretçilerini doğru ve kaliteli içeriklere ulaştırmış
olacaklardır.
Eğer kullanıcılar bir arama motoru üzerinden ulaştıkları
içerikleri sürekli olarak faydasız ve gereksiz içerik olarak bulmaya başlarlar
ise arama yaptıkları arama motorunun da faydasız olduğunu düşüneceklerdir. Bu
sayede o arama motorunu kullanmamaya başlayacaklar ve arama motoru da kullanıcı
kaybedecektir.
Sürekli Olarak Arama Motorları İçin İçerik Üretmek
Tüm dünyanın kullandığı ve arama motoru denildiğinde ilk
akla gelen Google üzerinde herkes arama sorgularında üst sıralarda olmak ister.
Durum bu iken Google'ın web sitesi yöneticilerinden ne beklediğini tam olarak
anlamak gerekmektedir. Google web sitelerini ve içeriklerini doğru analiz
edebilmek için Analytics servisini web sitesi yöneticilerinin hizmetine sunmuş
durumdadır. Arama sonuçlarında bir web sitesinin üst sıralarda çıkması
konusunda Analytics oldukça önemlidir. Hakkında bilgi alınabilen siteler çok
daha önemlidir. Hakkında bilgi alınamayan sitelerin arama sonuçlarında nereye
konacağını bilmek ve belirlemek zordur.
Fakat unutmamalıyız ki Google Analytics servisi web
sitelerinin içeriğini incelemek için değil de insanların bu web sitesindeki
eylemlerini incelemek içindir. Her zaman belirtildiği gibi Google için en
önemli nokta insanların eylemleridir. Kullanıcıların web sitesi üzerinde
yaptığı her eylem web sitesi için bir istatistik oluşturur ve bu istatistikler
sayesinde web sitesi içeriklerinin değerini belirlemeye yararlar.
Hazırladığınız yazıları sadece arama motorları için
yazarsanız yani okuyucularınızı memnun etmek yerine arama motorlarını memnun
etmeye çalışırsanız, sürekli anahtar kelimeleri kullanarak arama motorlarının
botlarının beğenisini kazanmaya çalışırsanız okuyucularınız içerikleriniz
üzerinde kötü istatistikler oluşturmaya başlamasına neden olursunuz.
Sizlerde bir bilgiye ulaşmak için arama motorları üzerinde
yaptığınız aramalarda kaşınıza çıkan sayfaların bazılarının boş ve işe yaramaz
bilgiler ile dolu olduğunu ve sadece robotların içeriği kaydetsin diye içerik
oluşturulduğunu fark etmişsinizdir. Bu şekilde oluşturulmuş bir web sayfası ile
karşılaştığınızda yaptığınız şey büyük ihtimal ile sayfadan hemen çıkmak
olmuştur.
İnsanlarda beğenmedikleri ve gereksiz içerik barındıran
sayfalar ile karşılaştıklarında aynı tepkiyi gösteririler. Böyle bir durumda
web sitesinin istatistikleri olumsuz olarak etkilenmeye başlar ve sayfada kalma
süresi düşer, hemen çıkma oranı artar, web sitesi üzerindeki sayfa geçiş
sayıları düşer ve sayfaya gelen okuyucuların ortaya çıkardığı bu olumsuz
istatistik nedeni ile web sitesi için seçilen anahtar kelime tutarsızlığı
oluşur.
Bu şekilde olumsuz istatistikler ortaya çıkaran bir web
sitesi arama sonuçlarında gerilere düşmeye başlar ve bir süre sonra da
ziyaretçilerin göremeyeceği kadar alt sayfalarda kendine yer bulur.
0 yorum:
Yorum Gönder