İnternet dünyasının ve internetten alışveriş yapmanın bu
kadar gelişmesi ve popüler hale gelmesi ile birlikte niş içerikli bloglarında
sayısı artmaya başladı. Niş blog yazarları sadece spesifik bir konuyu ele
alarak bu konu üzerine odaklanmış yazıları ile bloglarını bu konuya özel hale
getiriyorlar. Örneğin fotoğrafçılık üzerine odaklanmış bir blog yazarı blogunu
sadece bu konuyu ele alan yazılar oluşturarak geliştiriyor.
Niş içerik sahibi bloglar internetten para kazanmak
isteyenler için en iyi yoldur. Blogunuz için ziyaretçi kazanmak için ücretli
reklam vermeye gerek yoktur. Ziyaretçileriniz arama motorları üzerinden
yaptıkları aramalar ile blogunuza geleceğinden tamamen organik bir trafik
kazanmış olacaksınız ve reklam maliyetiniz olmayacaktır. Yapacağınız tek masraf
site kurulumu için olacaktır oda seçmiş olduğunuz içerik kontrol yöntemlerine
göre değişiklik gösterecektir. Daha sonradan ise blogunuzda sergileyeceğiniz
ürünler için reklam maliyetiniz olmayacağından blogunuzun kazancı tamamen size
kalacaktır. Fakat bazı blog sahipleri blogları için makaleleri, makaleyazarlarından ücretli olarak alabildikleri için içerik olarak maliyet ortaya
çıkabilmektedir. Fakat blogunuz için makalelerinizi kendiniz yazarsanız
maliyetsiz bir kazanç elde edebileceksiniz.
Niş terimini tanımlamak gerekirse konuların daraltılmış hali
diyebiliriz. Yani belirli bir kesmin ihtiyaçları doğrultusunda yön çizilerek
hazırlanan içeriklerin tanımı anlamına gelir. Niş pazar müşterilerin küçük bir
bölümünü temsil etmektedir. Bir örnek verecek olursak sadece borsa ile ilgili
içeriklerden oluşan bir blog yada site söz konusu blog yada site borsa konusunda
uzman sayılabilecek ve de aynı alanda içerik oluşturan siteler arasında bir
otorite olarak öne çıkacaktır.
İnternetin bu kadar gelişmesi ve değişmesi ile birlikte
internet üzerinde birbiriyle rekabet halinde olan bir çok site ortaya çıkmış
durumda. Bu rekabet içerisinde hazırlanan bloglar için çok daha fazla özen
gösterme gereksinimi ortaya çıkmış durumda.
Her konu hakkında içeriğin bulunduğu bir blog sahibi
olunduğunu düşündüğümüzde, ziyaretçileriniz karışık bir kitle olacağından belli
bir konuda otorite sahibi bir blog oluşturmak oldukça zor olacaktır. Bir konuda
otorite sahibi olamayan bir blog üzerinden ise bir ürün tanıtımı yaparak o
ürünün satışından kazanç elde etmek oldukça zor olacaktır. Bunun nedeni ise bir
çok konuda bilir kişi olmak, tek bir konuda bilir kişi olmaktan çok daha
zordur. Tek bir konuda içeriklerden oluşan bir blog üzerinden o konu ile
alakalı bir ürünü tanıtmak ve bu ürünün satılmasına yardımcı olmak çok daha
kolay olacaktır.
İçerik anlamında sürekli olarak belirli bir konu ile
ilgilenerek o konuda içerikler üreten bir blog sahibi iseniz ve bu konuda uzman
olduğunuzu okuyucularınıza gösterdiğinizde ve okuyucularınızın güvenini
kazandığınızda okuyucularınız için bilir kişi olarak kabul edilirsiniz. Bu
sayede içeriğiniz ile alaka düzeyi yüksek olan bir ürün tanıtımı yaptığınızda bu
ürün hakkında yaptığınız yorumlar okuyucularınız için oldukça önemlidir. Bu
önem düzeyi sayesinde tanıtım yaparak önerdiğiniz ürünlerin satılma ihtimali
oldukça yüksek olacaktır.
Aksi durumda ise okuyucularınız için siz sıradan bir ürün
yorumcusu olarak görülebileceksiniz. Unutulmaması gereken bir nokta ise
insanlar doğru bilgiye ulaşmak için doğru kaynakları ararlar. Doğru kaynak
olduğuna inandıkları yer ya da kişiler üzerine tereddüt etmezler. Bu güveni ise
niş blog sahibi olarak sadece belli bir konu üzerine uzman olduğunuzu
okuyucularınıza göstererek sağlayabilirsiniz.
Niş içerik oluşturduğunuz bir blog sahibi değilseniz her ne
kadar ziyaretçi sayınız yeteri kadar çok dahi olsa satış ortaklığı yaptığınız
bir ürün için yaptığınız tanıtım çalışmaları için okuyucularınız bu
tanıtımlarınızın reklam amaçlı olduğunu görür ve istediğiniz satış
dönüşümlerine ulaşmak oldukça zor olacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder