Satış ortaklığı sistemlerinin genelinde size ancak bir
ürünün satışını yaptığınızda satmış olduğunuz ürün için belirlenen komisyon
oranında kazanç sağlamış olursunuz. Satış ortaklığı programlarının neredeyse
%90'ı bu şekilde çalışırken bazı ortaklık programları ise onlara müşteri
gönderdiğinizde size ödeme yaparlar.
1- Bir çok kullanıcı ürünü almak istedikleri sayfaya ilk
ziyaretlerinde bu alış verişi gerçekleştirmezler. İnsanların bir çoğu bir ürün
almak istediklerinde o ürün hakkında diğer kullanıcıların yorumlarını bilmek ve
bu yorumlara göre ürünü satın alıp almayacaklarına karar vermek isterler. Eğer
ürün hakkında diğer kullanıcıların yorumları olumlu ise ürünü satın alamaya
karar verir ve önümüzdeki günlerde o ürünü alırlar. Eğer kullandığınız ortaklık
sistemlerinin cookie adı verilen çerez sistemi bulunmuyorsa müşteri ürünü satın
almak için ürün sayfasına tekrar döndüğünde sizin yönlendirmeniz ile ürünü
satın almış olmayacaktır. Buda siz de ürün için belirlenen komisyonu
kazanamayacaksınız anlamına gelir. Bu nedenle çerez sistemi kullanan ortaklık
programlarını tercih etmeye çalışmalısınız. Çerez sistemi kullandığınızda
kullanıcılarınızı ürün sayfasına bir kere yönlendirdiğinizde günler sonra bile
kullanıcı alışveriş yaparsa bu alışveriş sizin yönlendirmeniz ile yapılmış
sayılacağından ürün için belirlenmiş komisyonu kazanabileceksiniz.
2- Ortaklık programları üzerinde bulunan ürünler için
hazırlanmış bir ürün sayfası bulunuyor olsa da ve sizlerde bu sayfaya size
verilen ortaklık linki ile yönlendirme yapıyor olsanız da ya da doğrudan satış
sayfasına kullanıcıları yönlendiriyor bile olsanız kendinize ait bir web
sitenizin olması ve bu site üzerinden tanıtımlar yapıyor olmanız oldukça
önemlidir. Bunun nedenlerini şu şekilde sıralayabiliriz;
- Kendi siteniz üzerinden satış yapıyor olmak aynı ortaklık programına katılan rakiplerinize oranla daha kolay satış yapabilme imkanı sağlar. Web site yapısı aynı olan ve diğer kullanıcıların da kullandığı bir web site üzerinden satış yapmak rakipleriniz ile aranızda bir fark yaratmayacağından kullanıcıların ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz.
- Kendi web sitenizi ve alan adınızı kullanarak yapacağınız bir ortaklık ile daha ilgi çekici ve ikna edici içerikler oluşturabilir ve istediğiniz kadar ürün üzerinden ortaklık yapabilirsiniz.
3- Harcadığınız zaman ve iş gücünün değerini göz önüne
aldığımızda web sitenizin içeriği ile alakalı olmayan ürünler veya reklamlar
koymak zaman ve emek kaybı anlamına gelir. Bir teknoloji siteniz var ise
zayıflama ilaçları gibi ürünleri web sitenizde satmaya çalışmak zamanınızı ve
emeğinizi boşa harcamak anlamına gelebilir.
4- Ortaklığını yaptığınız bir ürün hakkında detaylı bilgiye
sahip olmalısınız. Ürünün artılarını ve eksilerini iyi biliyor olmak
kullanıcılara çok daha doğru bilgi vermek adına önemlidir. Yapabiliyorsanız
satış ortağı olduğunuz ürünleri kullanmalısınız. Kullandığınız ürünler hakkında
çok daha iyi fikirlere sahip olacağınızdan kullanıcıları bilgilendirmek ve
onları ikna etmek konusunda işleriniz kolaylaşacaktır.
Fakat her ürünü almanız ve kullanmanız mümkün olmayabilir.
Yada yeni çıkmış bir ürün hakkında bilgi toplamanız zor olabilir bu gibi
durumlarda kendi deneyimleriniz ve içgüdülerinize güvenmelisiniz. Her gün yeni
bir ürün test edemeyeceğinize ve yeni bir ürün hakkında detaylı bilgi toplamak
için bilgisayar başında duramayacağınızı göz önüne alırsak kendisini kanıtlamış
otaklık programlarını ve satış başarısı ve istikrarı kanıtlanmış ürünler için
satış ortağı olmak size bir artı kazandıracaktır.
5- Satış ortağı olduğunuz yada satışını yaptığınız
ürünleriniz için diğerlerinden farklı olduğunu ve rakiplerinizden saha çok
satış yapabilmenizi sağlamanın bir yolu da ürününüzün yanında kullanıcılara
bonuslar sunmaktır.
6- Ürününüz hakkında ikna edici bir yazı hazırlayın. Reklamlar
satış yapmanın sadece küçük bir kısmını oluşturur. Önemli olan kullanıcıları
ikna etmektir. Kullanıcıların ikna olabileceği bir yazı hazırlamak onları daha
kolay ikna edebilir ve ürününüzü satın almalarını sağlayabilir.
7- Gündemi takip etmek önemlidir. Ticaret denildiğinde büyük
bir kısım arz ve talep ilgisinin etrafında dönmektedir. İnsanların o anda neyi
araştırdığını, neyi almak isteyebileceklerini, neleri takip ettiklerini takip
edin. İnsanların taleplerini önceden bilmek ve onların taleplerini ilk
karşılayanlar arasında olmak her zaman size daha fazla kazandıracaktır.
8- Kendinizi kullanıcıların yerine koyun. Onlara sadece bir
şeyler satmaya çalışmak yerine onları bilgilendirici içerikler sunun. Bu sayede
insanların gözünde bir güven kazanabilirsiniz ve onların web sitenizi daha
sonra yeniden ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Tekrar tekrar ziyaret
edilen bir web sitesine sahip olduğunuzda kullanıcılarınız sizin sunduğunuz
ürünlere karşı daha pozitif düşünmeye başlayacaklardır.
9- Hazırlamış olduğunuz web siteniz için gördüğünü her
ortaklık sistemine katılarak bir çok ürün koymak size bir şey
kazandırmayacaktır. Web sitenizin içeriği ile alakası olmayan bir çok ürün
kullanıcılarınızın dikkatini dağıtacağından web sitenizin içeriğine uygun ortaklık
programlarına katılmak sizin için kazançlı olacaktır.
10- Kullanıcıları kandırmaya çalışmayın. kullanıcılarınıza
bir linke tıkladıklarında nereye gideceklerini ve ne ile karşılaşacaklarını
açıkça belirtmelisiniz. Web sitenize eklediğiniz linkler ve açılan sayfalar ile
sunduğunuz bilgilerin tutarlı olmasına dikkat edin.
11- Ürünlerinizi banner reklamları ile kullanıcılara
tanıtıyorsanız banner reklamlarının web sitenizde ki konumları dikkat edilmesi
gereken bir noktadır. Banner reklamlarının web sitesi üzerinde bulundukları
yerlerin tıklama istatistikleri üzerinde rolü büyüktür. Banner reklamlarının
amacı kullanıcıların dikkatini çekmektir. Bu yüzden ortaya konulan
istatistiklere göre banner reklamlarının; içeriğin sol yanında, üstünde ve
hemen altında bulunması tıklanma oranını arttırdığı açıkça belirlenmiş bir
durumdur. Ortaklık programlarında banner reklamları ile kullanıcılarınızın
dikkatini çekmek istiyorsanız bu istatistiklere dikkat etmelisiniz.
12- Bir ürünün ne zaman satılabileceğini bilmek size zaman
ve harcayacağınız emek konusunda kazanç sağlar. Özel günlerde rekabet oranı ne
kadar artsa da ürünlerin satışı o kadar artacaktır. Özel günlerde özel ürünler
üzerine yoğunlaşmak sizlere istediğiniz kazançlara ulaşmakta yardımcı
olacaktır.
13- Bir ürün için tek bir yol ya da reklam aracına başvurmak
yerine bir çok yol ve strateji uygulamak size daha çok satış yapma imkanı
sunacaktır. Örneğin bir ürün tek bir yazı yazmak yerine o ürün ile ilgili bir
kaç yazı hazırlamak kullanıcılarınız için dikkat çekici olacaktır.
14- İnsanların dikkatini çekebilmenin bir çok yolu olsa da
en önemli yolu güçlü bir içerik ve bu içerik için belirlenmiş ilgi çekici bir
başlıktır.
Satış ortaklığı programları üzerinde hemen para kazanmaya
başlayabilirsiniz. Fakat bu sistem ile çok para kazanabilmeniz için zaman ve
emek harcamanız gerektiğini unutmayın. Deneyim kazanmak her işte olduğu gibi
satış ortaklığı sistemi içinde geçerlidir. Başarısız sonuçlar ile
karşılaştığınızda bu sonuçları bir deneyim olarak görerek başarısız deneyimlerinizi
başarılı deneyimlere dönüştürebilirsiniz.
0 yorum:
Yorum Gönder