Çok değil sadece 10 yıl kadar önce sosyal medya hakkında
çoğumuzun pek bir düşüncesi yoktu. Fakat günümüzde sosyal medya olmadan
neredeyse yaşayamaz olduk. Hemen her konuda insanlar her şeyi sosyal medya
üzerinden takip eder durumda. Sosyal medyanın bu büyük potansiyeli sayesinde
büyük yada küçük tüm işletmeler tanıtımları, reklamları gibi bir çok konuyu
sosyal medya üzerinden potansiyel müşterilerine sunmayı tercih ediyorlar.
Sosyal medya ile kişisel üzerinden tüm işletmeler markalarının tanınmışlığı ve güvenilirliğini
sağlamak adına büyük çalışmalar yürütmektedir. Sosyal medya ile kişisel marka
oluşturmak bizim elimizde olan bir durum. Küçük yada büyük işletmeler gibi
kişisel markamızı oluşturabilir ve kişiler üzerinde tanınmış ve güvenilir bir
kişi olarak etki bırakabiliriz.
SOSYAL MEDYA İLE
NASIL KİŞİSEL MARKA OLUŞTURABİLİRİZ
Bildiğimiz gibi günümüzde en popüler ve milyonlarca
kullanıcıya ulaşmış Facebook, Twitter, Linkedin gibi sosyal medya
platformlardır. Güvenilir bir marka oluşturmak ve takipçiler ile hızlı bir
etkileşime ulaşabilmek için oldukça etkili ve geniş bir içeriğe sahip olan bu
platformlar sayesinde ister işletmemiz için ister kişisel markamızı istediğimiz
gibi dünyaya tanıtabiliriz.
Takipçiler İçin
İçerik Oluşturun
Sosyal medya kullanıcılarının sayısı milyarı bulduğu için
ana sayfa üzerinde aynı anda onlarca yayın ana sayfada görüntülenir. Eğer
takipçilerinizin dikkatini çekmeyi başaramayan bir içerik paylaştığınızda bu
muhtemelen gözden kaçacaktır. Takipçilerinizin dikkatini çekmeyi başaran içeriğiniz
için okunmaya değer bir şeylerin olduğunu göstermeliyiz. Daha önce Sosyal
medyadan içeriğinize tıklayan ve dikkate değer olmayan bir yazı olduğunu fark
eden takipçileriniz bir sonraki içeriğinize sosyal medya üzerinden tıklamak
için düşünecektir.
Takipçilerinize Karşı
Sessiz Kalmayın
Sosyal medyanın platformlarının tek taraflı statik bir alan
olduğunu düşünmemeliyiz. Sosyal medya takipçileriniz ile etkileşim içinde olmak
takipçilerinizi daha aktif olma imkanı sağlayacaktır. Takipçilerinizin sorularına
cevap vermek onları önemsediğinizi ve fikirlerine önem verdiğinizi onlara
gösterecektir.
Güncel Sosyal Medya
Hesabı
Sosyal medya kullanıcılarının her an sizi ve sosyal medya
hesaplarınızı takip ettiklerini unutmayın. Önceden planlanmış bir içerik sunma
stratejinizin olması sosyal medya hesaplarınızın ve içeriklerinin güncel
kalmasına yardımcı olacaktır. Düzensiz içerik girmek takipçilerinizin hangi
aralıklar ile ilgilenebilecekleri içerikleri göreceklerini bilmediklerinden her
an sizi takip etmek zorunda kalacaklardır. Bu durum ise takipçilerinizin sizi
takip etmekten vazgeçmelerine neden olabilir.
Mobil Sosyal Medya
Uygulamalarına Odaklanın
Günümüzde akıllı telefon ve tabletlerin hayatımızda
fazlasıyla yer alması sonucunda internet dünyasında yer alan herkesin bu
platformlara ayak uydurmak zorunluluğunu ortaya çıkmış durumdadır. Duyarlı
tasarımlar ile içeriklerimizin bilgisayar ve mobil platformlarda aynı
görünmesini sağlayabiliriz. Sosyal medyayı akıllı telefonumuzdan kullanarak
daha hızlı ve istediğimiz anda takipçilerimiz için ilginç içerikleri onlara
sunabiliriz.
Hedef Kitle
Hedef kitle her alanda olduğu gibi markamız içinde oldukça
önemli bir konudur. Markamız için doğru hedef kitleye ulaşmak bize
takipçilerimiz ile hızlı ve kesin bir etkileşim sağlar. Bu etkileşim sayesinde
ise istediğimiz geri dönüşüm oranını yakalamış olabiliriz. Kullandığımız sosyal
medya platformları arasında markamızın ulaşmasını istediğimiz kişileri
filtreleyerek (yaş, cinsiyet, coğrafi konum, ilgi alanları vb.) doğru kişilere
ulaşabilmemiz mümkündür. Yanlış bir hedefleme kriterleri oluşturursak markamız
ile ilgisi hiç olmayan kişilere ulaşmak takipçilerimiz ile gerektiği kadar
etkileşimde bulunamamamız ve bunun sonucunda ise markamız için gerekli geri
dönüşümleri alamamamız anlamına gelir.
0 yorum:
Yorum Gönder