Büyük bir kitleye yada topluma ulaşabilmek için dünya
üzerinde milyarlarca kullanıcıya sahip facebook kullanabileceğimiz en iyi
sosyal ağlar arasında ilk sırada yerini almış durumdadır. Facebook reklamları
için gizlilik politikalarını dikkate aldığımızda tamamen sosyal etkileşime
dayalı bir reklam pazarından yararlanmak isteyenler için oldukça hızlı ve
etkili bir yöntem olarak dikkat çekmektedir. Facebook reklamlarını kullanarak
hedef kitlemize ulaşmak istersek dikkat etmemiz gereken bazı noktalar
bulunmaktadır.
ÖDEME YOKSA REKLAM DA YOK
Oldukça basit bir durum. Facebook reklamları için ödeme
yapmadığınızda yada hesabınızdaki para tükendiğinde reklamlarınızın gösterimi
durdurulur. Google gibi arama motoru optimizasyonu ile trafik sağlamak gibi bir
durum Facebook üzerinde bulunmadığından, Facebook reklamları için
belirlediğimiz bütçe tükendiğinde reklam gösterimlerimiz de Facebook üzerinde
sona ermiş olur.
HEDEF KİTLE BELİRLEME
Facebook reklamlarından maksimum verim alabilmek için
reklamlarınızın kimlere gösterilmesini istediğini belirlemek fazlasıyla önem
taşır. Ürünümüz için belirlediğimiz hedef kitleyi doğru olarak belirlemek isek
reklamlarımız ürünümüz ile ilgilenmeyen kişilere gösterileceğinden dönüşüm
sağlama oranımız düşecektir. Bu sayede ise reklamlarımız için Facebook'a
ödeyeceğimiz paraların çoğunu gereksiz yere harcamış olacağız. Hedef kitlemizi
belirlemekte coğrafi konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi bir çok etkeni
göz önünde bulundurarak reklam birimlerimizi oluşturmalıyız.
KURALLARI DİKKATLİCE OKUYUN
Facebook reklamları için hazırlanan reklam yönergelerini
dikkatlice okumalıyız. Bir çok kullanıcı bu yönergeleri tamamen okumadığından
ileriki zamanlar da küçük yada büyük bazı sorunlar ile karşılaşıyor. Reklamlarımızdan
istediğimiz geri dönüşümü sağlamak ve harcamış olduğumuz paralara değer bir
dönüşüm oranını yakalayabilmek adına yapacağımız çalışmaların dışında Facebook
reklam yönergelerinin büyük önemi vardır.
0 yorum:
Yorum Gönder